Sangrilahome het feestje...

26 november 2015 - Zaventem, België

Dag 15: hier neem ik afscheid van het groepje waar ik mee heb rondgetrokken en ga ik alleen verder naar bouttha voor het sangrilafeest. Uiteindelijk de rede van onze komst naar nepal. Bij het afscheid krijg ik van Peter een hele zak spullen toegestopt voor de kinderen : loombantjes, stikkers,kleurtjes,kwartetten, maar vooral twee gloednieuwe tablets. Met tranen in de ogen geeft hij me ook nog een klein centje...super kerel! Net als Rob die me de dag ervoor een aardig bedrag toestoppen voor sangrilahome! Ik ga van baktaphur naar bouttha met "de compagniecar", zalig makkelijk. Ben ruim op tijd om in te checken en iedereen te begroeten. Geef gelijk de ballonnen af die Peter me gaf om de boel te versieren. Ben eens benieuwd hoe lang die gaan blijven hangen... Wij gaan nog even een kleinigheid eten bij de stupa met wat vrienden van lies en rudi. Als we terug aan het hotel komen zijn alle kinderen aangekomen. Veel begroeten.Iedereen in zijn beste doen. Koekjes en cola worden uitgedeeld en de meisjes wagen zich al snel aan een dansje ... Zo grappig hoe de jongens toekijken, zo graag willen meedoen, maar daar veel te stoer voor zijn. Uiteindelijk heeft 1 jongen het aangdurft:een lego er of de homo van het stel. De kleintjes spellen met een super voetbal die ik van Peter kreeg. En dan valt er een tros ballonnen naar beneden...Het heeft half uur geduurd of alle ballonnen werden neergehaald en we hadden dolblije kindergezichtjes. De momo ' s en de chowmein werden enthousiast door iedereen verorbert, waarna de kinderen naar huis vertrokken. De grote blanke mensen bleven nog even napraten en toch alle maar redelijk op tijd naar bed.

Dag 16, na het ontbijt terug naar Kathmandu voor ons laatste dagje daar, beetje winkelen, eens goed gaan eten, pitje en bed in.

Ik ontmoete wim, de verantwoordelijke van het home, hij was zeer enthousiast over de lego, de centen,... Maar door de aanwezigheid van zo veel mensen en ook zijn familie gaan we hem even de tijd gunnen om alles rustig te bekijken. Ik hoor het wel als het zover is.

Dag 17, na het ontbijt naar de luchthaven.bij de checkin EINDELIJK een upgread naar fust class. Jammer dat het zo'n korte vlucht is.  Of we een nootje willen met een drankje, tuur lijk doe maar een witte wijn, droge of zoete? Heerlijk wijntje met een warm nootje, mmmmmmmmm. En die blijven maar bijschenken, volgens mij zien die dat ik 17 dagen geen deftige drank heb gezien. Zelfs als we stoppen in varenase om bij te tanken nemen ze het niet weg , maar gieten het in een kartonnen bekertje... Het eten is werkelijk lekker en de vlucht is genieten. Maar dan de luchthaven van bombay...het is dag zoveel na diwali en dat betekend dry Day. ..geen alcohol te krijgenen we zitten daar 7 uur. Dan maar een flesje rode wijn want das zowat het enige in de taxfree dat op kamertemperatuur kan gedronken worden....

Dag 18, We zijn in thailand. Lekker warm, maar goed guesthouse met heerlijk zwembad, dus laat me maar me rust nu. Ik wijs de familie nog even de weg naar de klongs en vlij mezelf aan het zwembad. Ook een powernapje kan ik gebruiken na de lange overtocht van kathmandu naar bangkok. 'S avonds dineetje en biertje en we zijn weer helemaal ontspannen.

Dag 19,20,21...niet veel meer te vertellen.thailand is thailand  hè. Nog gisteren loy krathong meegepikt:viel wat tegen in Bangkok, maar toch goed feestje van gemaakt. Vandaag dan ook gezellig samen met een kater naar lop buri.