bijna in calcutta

3 december 2013 - Bodhgaya, India

Tja veel reisverhalen zijn er deze keer niet echt verzonden...ik zat dan ook in het land waar wifi nog moet gespeld worden en waar de elektriciteit om de haverklap het begeeft, heil aan de generator...
Weer hier is prima, alleen s' avonds best frisjes. We hebben onze zeiltocht ondertussen achter de rug: een noot groot was ons bootje, met twee aardslelijke roeiende binken die meer hun spieren moesten gebruiken dan dat de wind aanwezig was... Wel een heel relaxe bedoening, we werden gevolgd door een even grote keukenboot, die super lekker eten klaarmaakte.
Aan de oevers van de ganges overnacht in een tentenkamp onder eennprachtige sterren hemel, best leuk...
Volgende dagen was varanase aan de beurt de heilige plaats bij uitstek wat het hindoeisme en de ganges betreft: s' morgens vroeg op om het baden te zien en voor de crematies, beetje eigenaardig gebeuren als je geen hindoe bent.
Nu in bodhegaya de place to be voor de boeddhisten, een pak rustiger alvast...
Even de laatste 6 dagen in een notendop (wat betreft het zeilen letterlijk dus)
Nog 3 dagen and we are of to thailand, hopelijk gedragen ze zich daar een beetje...