Taunggyi

28 november 2012 - Taunggyi, Myanmar

Taunggyi: Het lichtfestival, volgens alles en iedereen het festival...Wij daar naartoe de laatste dag.Een taxi geregeld voor veel te veel geld,maar ja het is festival en dan is alles duurder>Gelukkig kunnen delen met een spaans koppel, waardoor het nog meeviel.

Het festival zelf, s middags een grote bradderij zoals bij ons alleen wat andere artikels, maar verder gewoon hetzelfde.Wat rondgehangen tot zeven uur toen het donker werd: vol verwachting ons neergevleid op de festivalweide...Mijn god om het uur werd er 1 ballon opgelaten...ok dat was best spectakel omdat die ballons van papier zijn en er vuurwerk onder hangt. maar mensen kom 1 per uur dan duurt de avond lang ze.Ernaast groot festival met een of andere Birmeese vedet,al die jongsters ,maar ook die oudjes waren meer hierin geinteresseerd dan in het lichtfeest zelf:ik geef toe op dat optreden was er ook veel licht. We hadden om 23 uur afgesproken aan de taxi, maar hadden het om 22 uur al echt wel gezien.Bij de taxi bleken we volledig ingesloten te zijn door echt elk mogelijk voertuig. Dat werd dus overnachten in de auto. Gaat er voor onze neus nog een ballon onmiddellijk na opstijgen de fik in ,met vuurwerk en al,je moet je dat effe voorstellen het ganse Ekerse vuurwerk dat in een keer tussen duizende mensen op de grond wordt afgeschoten...Gelukkig stonden wij op enige afstand achter de auto,man man man ni gewoon.Volgens sommige waren er dit jaar verschillende doden gevallen,awel ik geloof dat direct.

En toen raar maar waar begint op de parking alles open te gaan en kunnen wij ons ertussen wringen:1.5 uur later toch op weg naar ons hotel in Nyaungshwe. Vermoeiende dag,leuk om eens gedaan te hebben ,maar zeker niet voor herhaling vatbaar en niet aan te prijzen aan andere!

Bdw ons hotel in Nyaungshwe is super:eigen bungalow,eten op een terras met uitzicht over het zwembad...Het leven kan mooi zijn. Ook nu weer zullen jullie op de foto,s moeten wachten want da gaat ne hier te lang duren, pas in bkk of ko chang zal ik ze erop krijgen vrees ik.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marleen:
    2 december 2012
    Gullie zijt goe bezig !!! Ik start overmorgen met de incatrail voor vier dagen...jiehaa... Amuseer jullie nog...
  2. Maria:
    3 december 2012
    hey Greet, deze uitstap was kennelijk weer een hele belevenis.
    leuk voor de thuisblijvers om je avontuur te kunnen volgen via je levendige verslagen ;-) nog veel plezier, groetjes, Maria
  3. Greet:
    3 december 2012
    @marleen: mmm incatrail,kan absoluut niet slecht zijn...have fun en laat de dragers met rust! :-)
    @maria: ga men best doen om er nog een paar spannende bij te voegen,we hebben internet in het hotel van bag an!!!